piątek, 11 kwietnia 2014

Newsweek 15/2014























Jesień średniowiecza




Początkowo chciałem kupić ten numer Newsweeka ze względu na
artykuł Stan Wojenny o rodzinie Jaruzelskich.
Jednak najpierw przejrzałem ten wywiad w empiku i uznałem, że jest nudny,
więc zrezygnowałem z zakupu.

Kilka dni później na portalu Na Temat była burza
o schiźmie wśród ateistów. 


Felieton Marcina Mellera bardzo celnie punktuje wady
działaczy Europa Plus, którzy chcą na walce z kościołem
i katolikami zajechać do koryta w Brukseli.

Ja też nie przepadam za czarnymi, ale to jeszcze nie znaczy, że
palikociarnia może mnie reprezentować.


Radykalizm skrajnej, anty klerykalnej lewicy jest na rękę biskupom
ponieważ jest nieskuteczny.

Nie należy atakować kościoła po całości - to nie ma sensu.
Mało mnie obchodzi podgrzewanie afer pedofilskich czy promowanie gender.

To co można zrobić to uderzyć tam gdzie naprawdę boli, czyli w ich portfele.
Trzeba się skupić na rozdziale kościołów od pieniędzy podatników.

Kościoły powinny przejść na własny rozrachunek.
Budżet nie powinien łożyć na etaty katechetów czy kapelanów.
Kościół to dla mnie zwyczajna korporacja i niech normalnie płaci podatki.

To chyba właśnie finansowe uprzywilejowanie kościołów
powoduje wzrost anty klerykalizmu i na tej fali część lewicy
chce się załapać na posady w sejmie.

Jednak tych posad będzie raczej mało.
Radykalna lewica w Polsce to margines.
Większość Polaków zdaje sobie sprawę, że tu chodzi
tylko by gonić króliczka, a nie o to by go złapać...

Patron Europa Plus w 1998 roku podpisał
konkordat i ogólnie trzymał z czarnymi.
To wszystko ściemka jest...
































Obywatel Meller Marcin to zwolennik NZS oraz Solidarności.
Nie jest to książe z mojej bajki, ale trzeba docenić jego trzeźwe spojrzenie i niezależność.















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz